Galerie

Lomnický štít – Stanislawského cesta v západní stěně

Lomnický štít – Stanislawského cesta v západní stěně 01. 09. 19 Dnes jsme se rozhodli jít na hokejku na Lomičák, ale bohužel se nám změnilo počasí a tak jsme změnili plán. Šli jsme lézt na Stanislawského cestu. Tato cesta je přitahována horolezci od samého počátku lezení v Tatrách. A ani se nedivím, byl to opravdu…

Víkend v Západních Tatrách

Víkend v Západních Tatrách 9. 8. – 11. 8.  19   Příjemnou túru s dobrou bandou, horské slunce a úžasné výhledy jsme si užili v Západních Tatrách. V sobotu jsme vyrazili z Žiarské chaty (1325 m n. m.) do Žiarského sedla (1917 m n. m.) a poté kdo chtěl, až na Pláčlivé (2.125 m n. m.) Během túry jsme…

Kurz lezení

Kurz lezení   O víkendu 18. – 19. 5. jsme se na kurzu lezení naučili základní techniky práce s lanem, jištění lezce, slaňování, jak správně zakládat expresky a vlastni jištění apod. Začínajícím lezcům techniky šli a už z se těší na skály  Take a virtual tour! You can embed or add a video in…

Velikonoce na skalách

Velikonoce na skalách Súľovský hrad, Spišský hrad – Drevenik, Machnate   18. 4. 19 Súľovský hrad Je krásný slunný den a my vyrážíme na nenáročnou, pohodovou túru na Súlovský hrad.  Hrad byl v roce 1858  poškozen zemětřesením a opětovným požárem. Takže se zde nachází zřícenina hradu,přesto láká mnoho turistů. A my jsme se vydali zjistit proč.…

Lezení ledu Slovenský ráj

Lezení ledu ve Slovenském ráji   „Ti, kdo neslyší hudbu, si myslí, že Ti, kdo tančí, jsou blázni“.  Friedrich Nitzsche
Číst více

Téryho chata (2015 m n. m.)

Téryho chata (2 015 m n. m.) Téryho chata (2 015 m n. m.) 9. 11. – 11. 11. 18 Je pátek pozdní večer a tradičně se scházíme pohodová partička milovníků hor. Zítra má být na toto roční období na horách neobvykle krásné počasí, tak po dohodě padá rozhodnutí – Vysoké Tatry. Včasně ráno vyrážíme…

Černobyl

Černobyl   V červnu jsme poznávali krásy Ukrajiny. Na Ukrajinu se dnes 10. 10. znovu vracíme, tentokrát do Kyjeva a do Černobylu. Podíváme se, jaké následky může mít nezodpovědný postoj nás lidí, když se snažíme spoutat nespoutané a když tomu ještě pomůže nešťastná náhoda, jak se změnilo za pár sekund jedno z bývalých nejkrásnějších měst východního…

Prostredný hrot 2441 m

Prostredný hrot 2441 m Prostředný hrot 2441 m 19. 9. 18 „Klid spojený s radosti, tomu říkám blaho, to je štěstí“ George Sand Není nic lepšího, než se vydat na hory s bezva lidmi za skvělého počasí. Výhledy byli úžasné. Co říkáte? Prostredný hrot

Ukrajina

Ukrajina 6. 6. – 10. 6. 18 Ukrajina Měli jsme naplánovanou cestu do Černobylu.  Protože v Černobylu hořel Červený les, rozhodli jsme se kvůli naší bezpečnosti změnit plán naší cesty. Místo toho jsme se vydali poznat Ukrajinu trochu jinak. Zajímalo nás, jaká je jejich kultura, krajina, jací jsou lidé a jaký mají život. Poznávali jsme spoustu…

Vysoká ve Vysokých Tatrách

Vysoká ve Vysokých Tatrách   Je 5:13 a my vycházíme z parkoviště na túru. Chvíli uvažuji, co tady dělám a zda by nebylo lepší zůstat v posteli. Krásné vyhlídky na Tatry mi však odpoví, že tady jsem správně. Po necelé hodině chůze, docházíme na chatu u Popradského plesa. Standa navrhuje kávu a my to s radostí přijímáme, protože…

Přednáška o Západních Tatrách

Přednáška o Západních Tatrách Dne 24. 4. se konala přednáška o Západních Tatrách u ochránců přírody ve Valašském Meziříčí a 25. 4. v Hranicích v Buddha café. Přednáška byla zaměřena na zvířata žijících v horách, na přírodu, na vrcholy a na turistiku. Účastnici se dozvěděli, co dělat a nebo dělat v případě, že potkají medvěda.…

Rysy – oslava narozenin

Chata pod Rysy – oslava narozenin Chata pod Rysy – oslava narozenin Je pátek třináctého, ale my se tohoto dne nebojíme a vyrážíme oslavovat narozeniny našeho kamaráda na Chatu pod Rysy. Když vidím, jaké závaží, dává na záda, uvažuji nad tím, zda nespletl svůj věk:-) Kdo byl na Chatě, zná kouzlo tohoto místa, které je…

Lezení ledu

Lezení ledu   “ Kdo může každý večer říci: „Žil jsem“, tomu každé ráno přinese něco nového.“ Seneca.   Tuhle větu jsme si po dnešním dni říci opravdu mohli. Je krásných mínus 17 stupňů a my se vydáváme lézt ledy ve Slovenském ráji. Na led jsme opravdu natěšeni, takže nám nedělá problém brzké vstávání, aby…

kurz lavinové prevence HS

Kurz lavinové prevence   2. – 4. 2. 18 Kurz lavinové prevence pořádala Horská služba Malá Fatra. Učili jsme se pohybovat bezpečně v zimním terénu, poznat rizikové faktory vzniku lavin, vědět posoudit rizika v terénu, udělat si sněhový profil, naplánovat túru v zimním období a uskutečnit záchranou akci při lavinové nehodě a poskytnout první pomoc…

Kurz záchrany v horách HZS

Kurz záchrany v horách HS 16. – 17. 12.  17 Horská služba Malá Fatra si připravila kurz Záchrany na horách. Kurz byl zaměřený na první pomoc, ošetření typických úrazů v horském prostředí, improvizovaný transport zraněného, systém záchrany spolulezce a spolupráce se záchranou službou. Kurz měl teoretickou a praktickou část, kde jsme si vyzkoušeli jednotlivé techniky…

Slovenský ráj a překvapení

Slovenský ráj a překvapení 16. 2. – 18. 2. 18 Dnes jsme se vydali na túru do Slovenského ráje, který patří k nejvýznamnějším oblastem turistiky na Slovensku. Nachází se ve východní části Slovenska a jeho krása nás učarovala. Čekali nás zamrzlé vodopády, zasněžená příroda, rokliny, jeskyně, Kláštorisko, Tomášovský výhled. Jak řekl jeden z našich turistů:  „Není potřeba…

Silvestr

Silvestr od 27. 12. – 1. 1. 18 Den první Zamkovského chata Naše první cesta vedla do Vysokých Tater na Zamkovskou chatu. První zastávka byla na Hrebienku, kde jsme spatřili království z ledu. Poté jsme se vydali dále krásnou zimní přírodou, doprovázel nás šum zamrzajícího potoku, který ukázal sílu přírody. Po příchodu do domečku nás čekali…

Lezení ledu

Lezení ledu ve Slovenském ráji 19. 1. – 21. 1. 18 „Největší dobrodružství, které můžete zažít, je žít život svých snů“. Oprah Winfrey. Jedno takové dobrodružství jsme prožili tento víkend na ledě ve Slovenském ráji. Ledy teprve začali mrznout a my už se nemohli dočkat, jak vytáhneme mačky a cepíny. Zdenek si vyzkoušel lézt ledy poprvé.…

Zimní túra

Zimní túra v Západních Tatrách Dnes jsme se rozhodli využít výjimku ze zimní uzávěry, která platí v Západních Tatrách, a vydali jsme se na překrásnou hřebenovou túru. Do batohu jsme zabalili lano, lopatku, lavinovou sondu, mačky, cepíny a buchtu od maminky:-). Na túru jsme se všichni těšili, i přesto, že jsme věděli, že dnes vrcholu nedosáhneme…

Lomnický štít

Lomnický štít 2634 m. n. m. Dnes jsme se vydali na druhý nejvyšší vrchol Vysokých Tater – na Lomnický štít. Nejjednodušší cesta, jak se dostat na vrchol by bylo využít lanovku. Ale to bychom neukojili svoji vášeň pro hory. A tak bereme lano, mačky, sedák a přilbu a vyrážíme za dobrodružstvím. Ze Skalnatého plesa vyrážíme okolo pasoucí​ho se stád​a​…

Hřeben Nízkých Tater

Hřeben Nízkých Tater Dne 8. 9. – 10. 9. 17 V pátek po příjezdu do Tater jsme si připili a seznámili. Jeden z turistů byl na Mont Blancu, a tak jsme se podívali na pěknou prezentaci. Zítra se nevydáme na Mont Blanc, ale na hřeben Nízkých Tater. Cestou na túru se turisté v autě dověděli informace o Nízkých…

Duatlon a muzeum

Duatlon a muzeum Dne 25. 8. proběhl bezva víkend s bezva lidmi. Po příjezdu do domečku, kde jsme byli ubytování, jsme si připili dobrým vínem a popovídali si. Někteří se rozhodli zúčastnit duatlonu, a proto bylo nutné nejen se připravit psychicky, ale taky technicky:-) A to především vyzkoušet si kola a darovaná trička:-). Tento duatlon měl…

Chopok, kontaktní zoo, raw vaření

Chopok, kontaktní zoo, raw vaření 7. 7. – 9. 7. 17 Naše túry nejsou určené jen pro úzkou skupinu lidí, ale vždy je přizpůsobíme na konkrétního klienta případně skupinu, tak aby byl zážitek vždy plnohodnotný. Tenhle víkend byl určen pro aktivního seniora, který dostal pobyt k narozeninám jako dárek. Po příjezdu na ubytování na oslavenkyni čekal…

Žabí Kôň

Žabí Kôň 2291 m n. m. 29. 7. 17 Žabí Koň leží na hraničním hřebeni spojujícím Rysy s Mengusovskými štíty.  Koně prý vymyslel pan Klimek, protože ostré hřebeny se lozí obkročmo, jakoby v sedě na hřbetu. A přesně takový je východní hřeben. A proč Žabí? Protože je v blízkosti Žabí doliny a ples. Poprvé se podařil) První registrovaný…

Bezva víkend

Bezva víkend 23. 6. – 25. 6. 17 Dne 23. 6. – 25. 6. 17 jsme prožili bezva víkend v nádherné přírodě. Viděli jsme kamzíky, krásné květiny, skalnaté okno a mnoho dalšího. Samozřejmě to nebylo zadarmo, stálo nás to trochu potu:-) Nastoupali jsme 1600 m. Ale všichni jsme se shodli na tom, že to stálo…

Lezení na skalkách a Siná

Lezení skalek a Siná   2. 6. – 4. 6. 17 V sobotu jsme si dali do těla na skalkách u Spišského hradu. V nádherném skalnatém prostředí je dostatek možnosti na lezení lehkých i těžších cest. Jakmile si vylezete nějakou cestu, odměnou Vám budou nádherné výhledy.  A my jsme si to tedy pořádně užili.  Protože…

V srdci Západních Tater

V srdci Západních Tater 27. 5. – 29. 5. 16 Dnes je pro mě velký den, protože absolvujeme s mými kamarády vysokohorskou túru poprvé trochu jinak. Túry se zúčastnila Markéta, Petra, Petr, Standa, Martin, Jindra. Počasí nám ráno moc nepřálo, začalo pršet. Ale, jak říká Peťa, když máte boty z Lidlu, nemáte, co řešit:-)Naštěstí dlouho…
Číst více

Poludnice a lezení na skalkách

Poludnice (1548 m n. m.) a lezení skalek 8. 7. – 11. 7. 16 Vzhledem k deštivému počasí v Západních Tatrách, jsme navštívili Nízké Tatry, kde jsme měli krásně slunečno. Náš cíl byl zalesněný vrchol Poludnice​ – Krakova Hoľa​. Nádherné výhledy nás čekali z Přední Poludnice na Liptovskou kotlinu a Liptovskou Maru a ze Zadní…

Výstup na Baranec (2184 m n. m.) a výlet do Pribyliny

Výstup na Baranec (2184 m n.m.) a výlet do Pribyliny 17. – 19. 6. 16 Této túry na Baranec se zúčastnila Markéta, Kačka, Standa, Martin a Petr. Cesta nám rychle utíkala, možná protože jsme si vykládali vtipy a vtipní zážitky. Někdy mě, až bolelo břicho od smíchu:-) Aniž bychom se nadáli, byli jsme pod vrcholem,…

Sivý vrch

Sivý vrch (1805 m n. m.) 27. 11. 16 Ráno po vydatné snídani jsme vyrazili na Sivý vrch. Užívali jsme si hory bez lidí, nikoho jsme dnes nepotkali. Možná, protože nikoho dnes nenapadlo, někam vyrazit:-), ale nás špatná viditelnost neodradila. Túra byla i přesto krásná. Místo bylo charakteristické nespočetným množstvím skalních útvaru (tzv. Radovy skály),…

Slovenský ráj

Překvapení – Slovenský ráj 26. 3. 2017 Ráno nasedáme do auta a cestou hádáme cíl naší dnešní cesty. Po nápovědách jsme přišli na to, že dnes je na řadě to nejkrásnější, co se dá za den stihnout ze Slovenského ráje. Příroda je zde opravdu úžasná. Jarní podmínky místy střídají ještě zimní. Cestou nás čeká trošku…

Zlomisková dolina

Zlomisková dolina 26. 8. -28. 8. 16 Do Tater jsme jeli silná a jedinečná sestava milovníků hor, což byla jedna z podmínek dnešní náročné túry Markéta, Peťka, bratři Vašek a Martin a náš slovenský kamarád Standa. Nahazujeme na sebe potřebnou celodenní výbavu a vykračujeme směr Popradské pleso s malou zastávkou na Symbolickém hřbitově, kde si před touto…

Roháče a Kvačianská a Prosiecká dolina

Roháče, Kvačianská a Prosiecká dolina 2. 9. – 4. 9. 16 Dnes jsme měli v plánu Pláčlivo, Ostrý Roháč, Volovec, Ráčkovo sedlo. Nejvíce jsme se těšili na Ostrý Roháč, který je snad nejznámějším vrcholem Západních Tater. Čekal nás skalnatý, vysokohorský terén s několika exponovanými a relativně nebezpečnými místy osazenými řetězy pro přidržení. Túra byla náročná,…

Relaxační víkend 1

Relaxační víkend 1 30. 9. – 2. 10. 16 Tenhle výlet byl  opravdu pohodový. Pohladit si medvěda, to se každému nepoštěstí:-) Samozřejmě jsme si ho nehladili v horách, ale v kontaktní zoo. V zoo jsme měli možnost pohladit malé pumy, lva, klokany, poníky, želvy, opice. Jakmile jsme si užili blízkost těchto zvířat, vydali jsme se…

Baranec – východ sluníčka

Východ sluníčka na Baranci (2185 m n.m.) 30. 12. 16 K večeru jsme dojeli do penzionu, kde jsme se přivítali svařeným vínem, které jsme vařili na zahradě. Standu jsme ustanovili jako hlavního kuchaře a musíme uznat, že se svoji funkce chopil velmi dobře:)  Po zahřátí jsme se uložili do postele, ale dlouhý spánek nás nečekal. Protože…

Hrebienok, Koprová dolina, Žiarská chata

Hrebienok, Koprová dolina, Žiarská chata 29. 12. – 2. 1. 17 Je silvestrovský čas a my jsme se rozhodli, že nebudeme pasivně čekat na příchod nového roku, ale absolvujeme pár krátkých túr. Prošli jsme se na Žiarskou chatu a Koprovu dolinu. Na Silvestra jsme se vydali  do ledového království na Hrebienok, kde jsme si užili…

Lomnický Štít – Jordánkou

Lomnický štít – Jordánkou (2634 m n. m.) říjen 2016 Již dlouho jsem chtěla jít na Lomnický štít. S kamarádem, který cestu zná, jsme se domluvili, že za vhodného počasí spolu vyrazíme. Zanedlouho mi kamarád zavolal, že zítra by to šlo. Rychle jsem se sbalila a vyrazila směr Tatry. Vydali jsme se Jordánkou. Zrovna, když…

Lezení ledu

Lezení ledu Leden 2017 Lezení ledu jsme si užívali v Kvačianské dolině, Velké studené dolině a ve Slovenském ráji. V Kvačianské dolině jsme si říkali, proč jsme raději nezůstali na gauči, tam by určitě mínus 17 stupňů nebylo:DD

4 x Choč

Choč 1611 m n.m. 25.3.2017 Je krásný jarní slunečný den a my se vydáváme na další z našich túr 4 x Choč. Začínáme venkovní obhlídku středověkého hradu Likava a pokračujeme směr Přední – Zadní – Velký – Malý choč. Odměnou za celodenní pochod jsou nám typické slovenské halušky a jako bonus ještě noční pohled na…

Jeskyně Mrtvých netopýru

Jeskyně Mrtvých netopýru 22. 4. 17 Studujeme předpověď a momentální počasí potvrzuje, že je apríl. Ve vysoko horském terénu napadlo půl metra nového sněhu. Hlásí 4.stupeň lavinového nebezpečí. Protože se máme rádi,nejdeme ke Skalnatému oknu,ale měníme plán. Po krátkém telefonátu s objevitelem jeskyně Mrtvých netopýru (nejvyšší položena vysoko-horská jeskyně na Slovensku),jsme se rozhodli,že zažijeme něco neobvyklého.…

Rysy

Vysoké Tatry – Rysy ( 2503 m n. m.) 26. 12. 16 Rozhodli jsme se, že se vydáme zimní cestou. Chlapům se zdálo, že mají lehké batohy, a tak vzali krosnu s plynovou bombou, že ji vynesu na chatu. Já si osobně myslím, že chtěli dostat na chatě čaj zdarma:-) Ale neměli šťastný den, chata…
Číst více

Kontaktní zoo, muzeum Jánošíka a oslava

Kontaktní zoo, muzeum Jánošíka a oslava 23. 4. 17 V sobotu večer jsme popřáli oslavencům a vyrazili na párty do města. Ráno jsme navštívili kontaktní zoo a muzeum. Bylo to úžasné:)