Lomnický štít – Stanislawského cesta v západní stěně

Lomnický štít – Stanislawského cesta v západní stěně 01. 09. 19 Dnes jsme se rozhodli jít na hokejku na Lomičák, ale bohužel se nám změnilo počasí a tak jsme změnili plán. Šli jsme lézt na Stanislawského cestu. Tato cesta je přitahována horolezci od samého počátku lezení v Tatrách. A ani se nedivím, byl to opravdu…

Víkend v Západních Tatrách

Víkend v Západních Tatrách 9. 8. – 11. 8.  19   Příjemnou túru s dobrou bandou, horské slunce a úžasné výhledy jsme si užili v Západních Tatrách. V sobotu jsme vyrazili z Žiarské chaty (1325 m n. m.) do Žiarského sedla (1917 m n. m.) a poté kdo chtěl, až na Pláčlivé (2.125 m n. m.) Během túry jsme…

Kurz lezení

Kurz lezení   O víkendu 18. – 19. 5. jsme se na kurzu lezení naučili základní techniky práce s lanem, jištění lezce, slaňování, jak správně zakládat expresky a vlastni jištění apod. Začínajícím lezcům techniky šli a už z se těší na skály  Take a virtual tour! You can embed or add a video in…

Velikonoce na skalách

Velikonoce na skalách Súľovský hrad, Spišský hrad – Drevenik, Machnate   18. 4. 19 Súľovský hrad Je krásný slunný den a my vyrážíme na nenáročnou, pohodovou túru na Súlovský hrad.  Hrad byl v roce 1858  poškozen zemětřesením a opětovným požárem. Takže se zde nachází zřícenina hradu,přesto láká mnoho turistů. A my jsme se vydali zjistit proč.…

Téryho chata (2015 m n. m.)

Téryho chata (2 015 m n. m.) Téryho chata (2 015 m n. m.) 9. 11. – 11. 11. 18 Je pátek pozdní večer a tradičně se scházíme pohodová partička milovníků hor. Zítra má být na toto roční období na horách neobvykle krásné počasí, tak po dohodě padá rozhodnutí – Vysoké Tatry. Včasně ráno vyrážíme…

Černobyl

Černobyl   V červnu jsme poznávali krásy Ukrajiny. Na Ukrajinu se dnes 10. 10. znovu vracíme, tentokrát do Kyjeva a do Černobylu. Podíváme se, jaké následky může mít nezodpovědný postoj nás lidí, když se snažíme spoutat nespoutané a když tomu ještě pomůže nešťastná náhoda, jak se změnilo za pár sekund jedno z bývalých nejkrásnějších měst východního…

Prostredný hrot 2441 m

Prostredný hrot 2441 m Prostředný hrot 2441 m 19. 9. 18 „Klid spojený s radosti, tomu říkám blaho, to je štěstí“ George Sand Není nic lepšího, než se vydat na hory s bezva lidmi za skvělého počasí. Výhledy byli úžasné. Co říkáte? Prostredný hrot

Ukrajina

Ukrajina 6. 6. – 10. 6. 18 Ukrajina Měli jsme naplánovanou cestu do Černobylu.  Protože v Černobylu hořel Červený les, rozhodli jsme se kvůli naší bezpečnosti změnit plán naší cesty. Místo toho jsme se vydali poznat Ukrajinu trochu jinak. Zajímalo nás, jaká je jejich kultura, krajina, jací jsou lidé a jaký mají život. Poznávali jsme spoustu…

Vysoká ve Vysokých Tatrách

Vysoká ve Vysokých Tatrách   Je 5:13 a my vycházíme z parkoviště na túru. Chvíli uvažuji, co tady dělám a zda by nebylo lepší zůstat v posteli. Krásné vyhlídky na Tatry mi však odpoví, že tady jsem správně. Po necelé hodině chůze, docházíme na chatu u Popradského plesa. Standa navrhuje kávu a my to s radostí přijímáme, protože…